۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۱

قهرمانی فر:

عمل کردن به دستورات ائمه(ع) جایگاه زندگی بشری را متعالی می کند

عمل کردن به دستورات ائمه(ع) جایگاه زندگی بشری را متعالی می کند

همدان-خبرگزاری مهر: مسئول دفتر فنی امور برق استان همدان گفت: عمل کردن به دستورات ائمه اطهار(ع) جایگاه زندگی بشری را متعالی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قهرمانی در سخنان پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه شهر همدان عنوان کرد: رفتارها عادات ، اصولی و هر آنچه در اصول زندگی جامعه حاکم شده است را یک سبک زندگی می توان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  برای هر نوع زندگی  معیارها و شاخصه های  متفاوتی وجود دارد وکه به نوع تربیت خانوادگی ، نهادهای آموزشی ، رفتارهای اجتماعی ، عملکرد های فردی وابسته است.

مسئول دفتر فنی  امور برق استان همدان با اشاره به اینکه  تزکیه نفس می تواند موجب سعادت هر فردی در زندگی شده و شاخصه ای اساسی برای هر انسانی است، اظهار داشت:  این امر می تواند سعادت عالی را رغم  زند و برای  جامعه بشری اکنون دو سبک زندگی غربی و اسلامی وجود دارد که راه کاری های هر یک با دیگری برای تعالی بشر متفاوت است.

قهرمانی عنوان کرد: الگو  های غربی سرشار  از زرق و برق های دنیایی اند و در آنها تجمل گرایی محور قرار گرفته است و بر اصول مادی و دنیایی در آن تاکید می شود.

عمل کردن به دستورات ائمه جایگاه زندگی و تعالیم بشری را متعالی می کند

وی با اشاره به اینکه در الگوی اسلامی ایرانی دستور العمل های  ارزشی و متعالی وجود دارد که از ائمه اطهار الگو گیری شده است، ادامه داد:  عمل کردن به دستورات ائمه می تواند جایگاه  زندگی و تعالیم بشری را متحول کند و می تواند ایران را تبدیل به الگوی جهان اسلام کند.

مسئول دفتر فنی امور برق استان همدان در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت قناعت در سیره اهل بیت و فرامین اسلامی اشاره داشت و ادامه داد:  قناعت در مصرف برق می تواند موجب آسایش فکری افراد جامعه شود و به حفظ امنیت انرژی در کشور منتهی گردیده و موجب حفظ وحراست از  سرمایه های ایران اسلامی خواهد شد.

قهرمانی فر با اشاره به اینکه باید به دنبال الگوی  استفاده از برق پایدار بود، اذعان داشت: اگر 20 میلیون مشترک تنها یک لامپ 100 وات را خاموش کنند دیگر نیازی به نیروگاه شهید مفتح نداریم، ادامه داد: احداث نیروگاه جدید پیامدهایی دارد که می توان به هزینه بر بودن تولید برق و سوخت مورد نیاز آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این مهم را نباید از نظر دور داشت که احداث نیروگاه جدید آلودگی محیط زیستی ایجاد می کند، ابراز داشت: از طرف دیگر با احداث نیروگاه جدید مجبور به وابستگی به بیگانگان برای تامین تجهیزات آن خواهیم بود که عزت نفس ملی را کاهش می دهد.

اهمیت برگزاری مراسم اربعین به صورت منسجم

قهرمانی فر با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی بر لزوم توجه به درس های نهضت عاشئرا صحه گذاشت و بر اهمیت برگزاری مراسم اربعین به صورت منسجم تاکید کرد.

وی با اشاره به الگو گیری از سیره ائمه اطهار و واقعه عاشورا در راستای سعادتمندی جامعه نیز اظهار داشت: واقعه عاشورا برگ زرینی در تاریخ بشریت است که بر این مبنا همواره باید مورد توجه و تبیین در جامعه کنونی باشد.

 

 

کد خبر 2199463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha